در کتاب 555 چه میخوانیم؟
عنوان این کتاب به پانصد و پنجاه و پنج سال اشاره دارد؛ از سال 857 هجری قمری مقارن 1453 میلادی که شهر «قُسطَنطَنیّه» به دست «سلطان محمّد فاتح»، امپراتور عثمانی فتح شد و نامش به «اسلامبول» تغییر یافت تا قریب 555 سال بعد، رحلت حضرت امام خمینی قُدِّس سِرّهُ الشّریف.
در این کتاب به این ایّام پرداخته شده، به توضیح نبرد میان اسلام و یهود.
گرفتاریهای حاصل از حضور صهیونیسم و اسرائیل در خاورمیانه و بلکه در جهان، برای ما و همه کشورهای مسلمان، از چنان ابعاد وسیعی برخوردار است که بناچار باید به آن و ابعاد و اجزاء، و ارتباطهای آنها، به تکرار و مدام اشاره کرد و برای درک و فهم زوایای آن وقت صرف نمود؛ در این خصوص موارد ذیل قابل توجّهاند:
* نوع رابطهی ایران و آمریکا بسته به نوع ارتباط و نگاه هر دو کشور به اسرائیل است.
* بسیاری از وقایع عمدهی دنیا مثل ۱۱ سپتامبر و حملهی آمریکا به عراق و … به برنامهریزی صهیونیستها وابسته است.
* دنیای تبلیغاتی و رسانهها در انحصار صهیونیستها قرار گرفته و لذا علاوه بر جهتگیریهای سیاسی یک طرفه، و خاصّه تهاجم فرهنگی، در جهت منافع آنهاست.
* سرمایههای عظیم جهانی، بسیاری از سازمانهای جاسوسی، مؤسسات بینالمللی، بسیاری از دانشگاهها، خیلی از کشورهای غربی، … همه تحت نفوذ یا سیطره یا مطیع کامل صهیونیستها هستند.
* امام راحل عظیم الشان ما از ابتدای شروع نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب و تا پایان عمر شریف و پر برکت خود مدام از خطر اسرائیل و صهیونیسم ویهود سخن میگفت و حتی این جمله را که: «من مکرر خطر اسرائیل را گوشزد کردهام» خود چند بار تکرار کرد.
* بسیاری از وقایع تاریخی جدید و قدیم بنوعی و تا حدودی وابسته به مطامع سرمایهداران یهودی است.
* در تاریخ اسلام، یهود، بزرگترین جای منفی را دارد و در قرآن کریم نام و یاد یهود و بنیاسرائیل و وقایع زندگی انبیاء در تقابل با این قوم بیشترین و حسّاسترین جایگاه را بخود اختصاص داده است و به صراحت، «یهود» بزرگترین و بدترین دشمنِ مؤمنان و مسلمانان ذکر شده است (سورهی مائده آیه ۸۲)؛ و این، کلامِ خداست، نه بشر.
اینها همه، ما را ملزم میکند که این دشمن را بشناسیم و ابعاد و عمق و گستره و تنوع رفتار و دشمنی او را دریابیم.
مجموعهی حاضر هم ـ مثل بقیهی آثار این حقیر- در پی شناخت و معرفی این دشمن و دشمنیهای اوست. خصوصاً با این توجّه ویژه که امروز به روشنی میدانیم که ماهیّت آمریکا و اسرائیل و انگلیس، یک واقعیّت واحد است.
این، یهود است که جزیرهی انگلیس را به صورت کشور استعمارگر انگلستان در آورد.
یهود، تشکیلات فراماسونری را درست کرد تا بتواند بر انگلستان و اروپا و جهان مسلّط شود.
یهود، با سازماندهی مهاجرتِ حساب شده، آمریکا را در اختیار گرفت تا در قرن بیستم، مرکز قدرت خود را از انگلیس به آمریکا منتقل کند.
یهود بعد از گذراندن قرن نوزدهم که تمامی اروپا را در اختیار داشت، با احساس قدرت واندیشهی سلطهی کامل بر دنیا، خیال کرد که موقع علنی کردن این قدرت و سلطه است و لذا حکومت ظاهری خود را هم درست کرد. ایجاد اسرائیل در واقع این علنی کردن قدرت مخفی یهود بود. جنگهای جهانی اول و دوم و ایجاد نظم نوین جهانی، همچنین مارکسیسم مراحل مختلف همین جریان است.
البته همیشه یک مانع در مقابلیهود و مطامع او وجود داشته و دارد و آن اسلام است که در روزگار ما در جامهی انقلاب اسلامی و با رهبری امام راحل، قرنها برنامهریزییهود و انگلیس و فراماسونری و آمریکا را چنان بر هم زد که شاید بهواقع حدّ و مرزی برای آن نتوان تعیین کرد.
طبعاً در یک مجموعه کمحجم نمیتوان به همهی این مسائل به دقّت پرداخت. لذا قسمتی از آنچه را که ذکر شد، مورد بررسی قرار میدهیم و بخشی را به منابع دیگر احاله میکنیم؛ بقیه را هم به عهدهی خوانندهی هوشمند و بزرگوار میگذاریم.
در این مجموعه، ابتدا به مقدّماتی که به سلطهی یهود بر انگلیس و سپس صدور اعلامیهی بالفور، منجر شد و ارتباط انگلیس با صهیونیستها پرداختهایم.
سپس دو شخصیت مهم و اثرگذار در تاریخ ایران را معرفی میکنیم سیّد جمالالدّین اسدآبادی که به اعتقاد بسیاری از محقّقان از بنیانگذاران اندیشهی انقلاب اسلامی و اتّحاد مسلمانان است و عاقبت هم گرفتار توطئههای دشمنان انگلیسی و فراماسونی قبل و بعد از وفاتش شد.
و دیگری محمّدعلی فروغی که برنامهریز و هدایتگر و سامانده رژیم پهلوی بود و آثار او هنوز هم در جامعهی ما وجود دارد.
و در پایان به تقابل تاریخی اسلام ویهود که به صورت مبارزهی انقلاب اسلامی با رژیم شاه نمودار شد و علل فروپاشی آن رژیم در مقابل این انقلاب اشاره میکنیم.
*****
چند نکته را هم در همین ابتدا باید خاطرنشان کنیم:
۱- نگاه این مجموعه به «یهود» با تبعیت از نگاه قرآنی به این قوم است. در قرآن کریم، یهود، «رباخوار»، «قَسیالقلب»، «تفرقهانگیز»، «مفسدِ قاتل انبیا» و «منکر معاد»، «مغضوب خداوند» و «مطرود» و «ملعون» است؛ امّا همهی افراد قوم بنیاسرائیل شامل این معنی نیستند؛ بلکه اگر یکیهودی به خداوند و معاد اعتقاد داشته باشد و عمل صالح انجام دهد مثل نصاری و صابئین نباید بترسد و غمی هم نداشته باشد که اهل نجات است (مراجعه شود به آیهی ۶۲ سورهی بقره و آیهی ۶۹ سورهی مائده)؛ اگرچه که به صراحت آیات قرآن، اکثریت یهود چنین نیستند و گرفتار عذاب الهی خواهند شد (مراجعه شود به آیهی ۴۶ و ۱۵۵ سورهی نساء و آیهی ۱۳ سورهی مائده). لذا برخورد با این قوم، ربطی به نژاد و خون و ذات و ژن و کروموزم آنها ندارد بلکه فقط مربوط به عمل آنهاست و طرز تفکّر و فرهنگشان که باعث این اعمال میشود. رفتار جمهوری اسلامی هم در این ربع قرن که از عمرش میگذرد و رهنمودهای حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری هم در برابریهودیهای ایران از یکطرف و صهیونیستها و اسرائیلیها از طرف دیگر، به روشنی این معنا را نشان داده است.
۲- گرچه روشن است ولی شاید تصریح و تذکر این نکته هم لازم باشد که مقصود از انگلیس و آمریکا، دولتها و حاکمیت آنهاست و نه مردمشان.
٣- نگارنده در این مجموعه، مانند لازمهی همهی این نوع بررسیها، بیش از همه متکی به هوشمندی و استقلال فکر خوانندهی محترم است و لذا با بسیاری از مشهورات و مقبولات عام که مایه و پایهای جز تبلیغات رسانهای ندارد از در ستیز و مقابله بر آمده است که طبعاً گاه گزنده و آزاردهنده و برهمزنندهی «عادات» فکری و متزلزلکنندهی «نظامِ مقبول و معمول» است. امّا از این واقعه گریزی نیست. اگر قرار است در مقابل «تبلیغات» بایستیم بهناچار باید متّکی به اصولی باشیم که مستقل و محکم باشد و این، البتّه تقابل و تزاحم ایجاد میکند.
لینک دانلود کتاب 555
ثبت دیدگاه