حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵ Saturday, 27 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1267 تعداد نوشته های امروز : 0×
اسفند 12, 1392 ساعت: ۱۰:۵۹
شناسه : 2005
بازدید 403
4

مسلمانان جهان و محرومين سراسر گيتى از اين برزخ بی ‏انتهايى كه انقلاب اسلامى ما براى همه جهانخواران آفريده است احساس غرور و آزادى كنند؛ و آواى آزادى و آزادگى را در حيات و سرنوشت خويش سر دهند و بر زخم‌هاى خود مرهم گذارند؛ كه دوران بن بست و نااميدى و تنفس در منطقه كفر […]

ارسال توسط :
پ
پ


مسلمانان جهان و محرومين سراسر گيتى از اين برزخ بی ‏انتهايى كه انقلاب اسلامى ما براى همه جهانخواران آفريده است احساس غرور و آزادى كنند؛ و آواى آزادى و آزادگى را در حيات و سرنوشت خويش سر دهند و بر زخم‌هاى خود مرهم گذارند؛ كه دوران بن بست و نااميدى و تنفس در منطقه كفر به سر آمده است، و گلستان ملت‌ها رخ نموده است. و اميدوارم همه مسلمانان شكوفه‏ هاى آزادى و نسيم عطر بهارى و طراوت گل‌هاى محبت و عشق و چشمه‏ سارِ زلال جوشش اراده خويش را نظاره كنند. همه بايد از مرداب و باتلاق و سكوت و سكونى كه كارگزاران سياست آمريكا و شوروى بر آن تخم مرگ و اسارت پاشيده‏ اند به درآييم و به سوى دريايى كه زمزم از آن جوشيده است روانه شويم؛ و پرده كعبه و حرم خدا را كه به دست نامحرمان نجس آمريكا و آمريكازاده‏ ها آلوده شده است با اشك چشم خويش شستشو دهيم.
مسلمانان تمامى كشورهاى جهان، از آنجا كه شما در سلطه بيگانگان گرفتار مرگ تدريجى شده ‏ايد، بايد بر وحشت از مرگ غلبه كنيد؛ و از وجود جوانان پر شور و شهادت‌طلبى كه حاضرند خطوط جبهه كفر را بشكنند استفاده نماييد. به فكر نگه داشتن وضع موجود نباشيد؛ بلكه به فكر فرار از اسارت و رهايى از بردگى و يورش به دشمنان اسلام باشيد؛ كه عزت و حيات در سايه مبارزه است. و اولين گام در مبارزه اراده است. و پس از آن، تصميم بر اينكه سيادت كفر و شرك جهانى، خصوصاً آمريكا را بر خود حرام كنيد. ما در مكه باشيم يا نباشيم دل و روحمان با ابراهيم و در مكه است. دروازه‏ هاى مدينة‌الرسول را به روى ما ببندند يا بگشايند، رشته محبتمان با پيامبر هرگز پاره و سست‏ نمى ‏شود. به سوى كعبه نماز مى‏ گزاريم و به سوى كعبه میميريم. و خدا را سپاس می‏گزاريم كه در ميثاقمان با خداى كعبه پايدار مانده‏ ايم و پايه‏ هاى برائت از مشركين را با خون هزاران هزار شهيد از عزيزانمان بنيان نهاده‏ ايم. و منتظر هم نمانده‏ ايم كه حاكمان بی ‏شخصيت بعض كشورهاى اسلامى و غير اسلامى از حركت ما پشتيبانى كنند. ما مظلومين هميشه تاريخ، محرومان و پابرهنگانيم. ما غير از خدا كسى را نداريم. و اگر هزار بار قطعه قطعه شويم، دست از مبارزه با ظالم بر نمى ‏داريم.
جمهورى اسلامى ايران از مسلمانان آزاده جهان كه على‌رغم اختناق سياسى حاكم بر آن‌ها با ترتيب كنفرانس‌ها و مصاحبه ‏ها و سخنرانی ها پرده از اسرار جنايت‌بار آمريكا و آل‌سعود برداشتند و مظلوميت ما را به دنيا نشان دادند تشكر می ‏نمايد. مسلمانان بايد بدانند تا زمانى كه تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود، هميشه منافع بيگانگان بر منافع آنان مقدّم مى ‏شود؛ و هر روز شيطان بزرگ يا شوروى به بهانه حفظ منافع خود حادثه ‏اى را به وجود مى ‏آورند. راستى اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدى با جهانخواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اكنون اگر آمريكا يك كشور اسلامى را به بهانه حفظ منافع خويش با خاك يكسان كند، چه كسى جلوى او را خواهد گرفت؟ پس راهى جز مبارزه نمانده است، و بايد چنگ و دندان ابرقدرت‌ها و خصوصاً آمريكا را شكست، و الزاماً يكى از دو راه را انتخاب نمود: يا شهادت. يا پيروزى. كه در مكتب ما هر دوى آن‌ها پيروزى است. كه ان شاء‌الله خداوند قدرت شكستن چهارچوب سياست‌هاى حاكم و ظالم جهانخواران، و نيز جسارت ايجاد داربست‌هايى بر محور كرامت انسانى را به همه مسلمين عطا فرمايد؛ و همه را از افول ذلت به صعود عزت و شوكت همراهى نمايد.

صحیفه امام، جلد 21، صص 83 ـ82
29 تیر 1367/ 5 ذی‌الحجه 1408

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.