حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 4 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1225 تعداد نوشته های امروز : 1×

تازه ترین مطالب

هر ضربه به رژیم صهیونی از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کلّ منطقه و بلکه به کلّ انسانیّت است عزای ما در فقدان آقای سیّد حسن نصرالله از جنس عزای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام است یعنی زنده‌کننده و پیش‌بَرنده و شوق‌آفرین برای کار و پیشرفت لزومِ گرفتنِ «انتقام سخت» و تاریخ‌ساز از سران و رهبران جبهه‌ی جهانی قوم یهود و رژیم تروریست «اسرائیل» ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان فلسطین، به وسیله‌ی خبیث‌ترین کفّار عالم غصب شده؛ حکم قطعی شرعی و بر همه واجب است فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند ایجاد وحدت و تشکیل «امّت اسلامی» دشمنانی دارد؛ روی «دشمنان اسلام» فکر کنید، تکیه کنید؛ دشمن فلان کشور، مهم نیست؛ کسانی هستند دشمن اسلامند. اینکه دختر عزیز ما مدال خودش را اهدا می‌کند به بچّه‌های غزّه یا فلسطین، این در دنیا خیلی پُرمعنا است

07 فروردین 1397 - 15:46
شناسه : 6000
بازدید 198
6

حقوق، مال و جان غيريهودی حرمت ندارد آنان گمان مي‌كردند – چنان كه امروز هم به همان عقيده باقي‌اند- كرامت الهي اختصاص به ايشان دارد و روي اين كه خدا در نسل اسرائيل، «نبوت و كتاب و ملك» قرار داده است، سيادت و آقايي براي آنان ثابت است و بر ديگران حق تقدم دارند؛ از […]

ارسال توسط :
پ
پ

حقوق، مال و جان غيريهودی حرمت ندارد

آنان گمان مي‌كردند – چنان كه امروز هم به همان عقيده باقي‌اند- كرامت الهي اختصاص به ايشان دارد و روي اين كه خدا در نسل اسرائيل، «نبوت و كتاب و ملك» قرار داده است، سيادت و آقايي براي آنان ثابت است و بر ديگران حق تقدم دارند؛ از آن گمان نتيجه گرفته بودند: حقوقي كه در كتاب آسماني‌شان تشريح شده (چون حرمت رباخواري، حرمت خوردن مال يتيم، حرمت تضييع حقوق مردم و مانند آن) حقوقي است كه بين خود آنان [يهود] لازم‌الرعايه مي‌باشد، نه آن كه نسبت به ديگران [غيريهود] هم لازم‌الاجرا باشد؛ مثلا بر يك نفر اسرائيلي، خوردن مال اسرائيلي ديگر و يا از بين بردن حقوق او حرام [است]، اما خوردن مال غيراسرائيليان يا از بين بردن حقوق آنان، حرام نيست! آنان عقيده داشتند: يك نفر يهودي نسبت به ديگران [غيريهود] هر حكمي كه خواهد مي‌تواند اجرا كند و آن چه درباره او اجرا كند، جايز خواهد بود.(2)

پی نوشت‌ها:

2- علامه سيد محمدحسين طباطبايي، تفسير الميزان، ج3-ص446.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.